Sunday, May 25, 2008

Kesabaran....

Assalamualaikum....

Sronok laa mereka yang sokong Stacy... Syabas... Saper yang minat Riz, sabar jer laa... Ok laa dapat tempat ke-2... Huhuhu... Tak sengaja leh tertengok AF.... Memang takleh blah laa show nih... Dari AF1 sampai skrang saya tak layan langsung.... Tapi, member2 plak yang layan.... Penin kepale...

Ader yang sanggup tengok AF sebab awek dier pun sker tengok AF... Layan laa skali... Romantik memang romantik.... Tapi, aper kebaikan nyer? Herrmm... Tak kesah laa... Tapi jangan laa sebab awek tuh sker dadah, minum arak, seks bebas, sker tukar2 agama, and macam2 laa kemungkaran kiter pun ikut jugak ye? Nasihat ni untuk sumer....

Biler saya lihat orang kat dalam tv tuh happy sangat, saya teringat pada nasib orang lain yang malang.... Termasuk saya.... Saya bersyukur saya dapat juga merasa kemewahan pemberian Allah ini.... Malang maksud saya, saya still x dapat merasa bahagia dari orang lain selain keluarga sendiri....

Kiter slalu jaga hati orang, kalau boleh nak kasi dier gelak and happy biler ngan kiter... Kadang2 saya terfikir, sampai biler? Saya mencari jugak orang yang dapat menjadi tempat meluah perasaan tapi sampai skrang saya jer yang jadi tempat orang luah perasaan...

Bukan x sker... Saya manusia gak... Biler orang citer masalah diorang, saya akan anggap ia masalah saya... Saya kalo leh solve, saya tolong... Tapi selalu nyer saya dengar jer... Bak kater orang, biler kiter dah citer masalah kat orang tenang skit hati ni.... So, saya x kesah habis kan maser berjam-jam ntk mendengar saja. Sbb benda2 camni membuat kan kiter terasa spesel pada seseorang itu....

Biler kawan kiter menceritakan masalah peribadi dier kat kiter, saya akan anggap yang dier dah muler mempercayai saya... Dier trust kiter sebagai kawan and that bond is very special to me... Susah nak bagi orang citer masalah peribadi kat orang lain.... Yang best nyer, saya blaja and ambik iktibar dari situ.... Saya tengok maner yang elok, ambil.... Yang tak elok, buang...

Dengan ilmu itu saya gunakan dalam kehidupan saya and sampaikan kat member2 lain supaya diorang pun leh blaja... Yang pasti nyer, jangan hebohkan kat orang lain... Simpan.... Kalo x, sampai mati dier tak ngaku kiter kawan...

Tapi, sampai biler saya nak menjadi pendengar?? Nak jugak bercerita masalah sendiri... Tapi nth laa... Tak jumper lagi budak nyer... Ada sorang nih pun, tak leh citer lebih2... Sorang ni plak, x tau lagi nak citer ker tak.... Status masih samar2.... Nak citer dalam blog, bahaya....

So, saya ambik inisiatif lain... Sajak... Sumer sajak yang saya tulis sumer nyer pasal diri saya.... Kehidupan saya.... Tak tau laa kalo ader orang perasan ker tak... Nak bacer pun mesti tak paham nyer... :p

Maser kat skolah, ader sorang member jer yang paham.... Dier sker sangat baca sajak saya... Dier datang kat saya dier cakap, 'Kalo wat novel dengan sajak2 nih, mesti laku...' Tapi sampai skrang saya xnak wat novel pasal diri sendiri.... Biarlaa sajak2 nih je yang akan menceritakan segala pahit manis hidup saya nih....

Member skolah saya tuh, dah hilang nth kemana.... Klakar nyer dier nih, dier sker slongkar beg saya.... Nak cari buku sajak saya punyer pasal, sanggup.... Ada jugak hamba Allah yang menghargai karya saya yang tak seberapa.... 'Baca sajak nih, lama2 paham gak tentang diri awak...' Tapi dier dah takder.... Herrmm...

Orang datang dan pergi.... Itu satu perkara yang perlu kiter terima.... Dunia tak selalunya indah, itu yang saya dah lama hadapi... Dan saya, x kesah kalo saya akan mati tanpa mengenal pun apa itu erti cinta sesama manusia.... Hati ni, dah lama patah... Nak cuber baikkan, tapi tetap tak dapat... Mungkin Allah ada rancang sesuatu....

Ya, Allah.... Kesabaran hamba-Mu ini semakin nipis.... Kuatkanlah aku ya, Allah!! Sekiranya seribu tahun lagi, aku rela menunggu....

Sekian....

Wassalamualaikum w.b.t.

No comments: