Thursday, May 22, 2008

Memahami hati....

Assalamualaikum....

Semalam memang tak menjadi seperti yang saya rancang... Ingatkan selepas juruletrik tu datang and bayar dier nyer upah, leh laa saya bawak keter gi jalan2. Tapi, dah la dier tak datang... Kepale plak wat hal balik... Sakit kali nih memang sakit yang lain dari yang lain...

Sepanjang saya hidup, kalo demam or sakit sekejap jer baik. Saya leh siap lawan balik, g jogging or wat bodo jer... Kenaper nth kali nih imun sistem saya sangat lemah... Senang jer jatuh sakit and lagi teruk satu2 jenis penyakit datng...

Nak kater kener infection, mungkin. Tapi bak kater orang nih sumer dugaan. Bender macam nih laa yang wat kan kiter lebih dekat dengan Allah. Tapi jangan salah tafsir. Dekat dengan Allah sekira nya kita sentiasa berzikir, tidak tinggal solat walau macam maner pun and tidak merungut. Terima dengan redha. Percaya ada hikmah disebalik sakit ini.

Pada waktu macam nih laa kiter mula berfikir. Aper raser nyer biler kiter berseorangan? I meant, no one to love us and no one to care for us... Alhamdulillah ada yang masih ingat pada saya and tak sangka mereka ambil berat tentang diri hamba Allah yang penuh dengan kekurangan ini.

Herrmm... Terharu and ada juga yang tak paham kenapa saya still degil walaupun saya sakit saya still nak wat keje gak and tak nak ambik ubat... Saya biler jatuh sakit, saya akan jadi manusia yang paling degil.. Sumer pantang saya langgar and saya akan lawan habis-habisan... Petang semalam saya joging kat tasik and saya wat 5 round... Saya paksa and puas hati... Tapi still tak baik gak...

Saya minta maaf and minta ampun dari hujung rambut ke hujng kaki.... Saya memang degil biler bab nih... Saya tak suker menyerah pada sakit... Saya akan lawan... Skrang nih pun kepale tengah berdenyut tapi still paksa untuk tulis blog nih....

Why? Well, this is me... Im Fazwan Diza bin Azimuddin... Terima laa saya seadanya kerana saya terima anda sumer seadanya... Kadang2 ada yang dah malas and mereka 'pergi' tinggal kan saya sendirian... Tapi saya tak pernah luper tentang mereka... Tidak bertanya khabar tak beerti saya luper akan kalian semua... Saya still simpan gambar2 kalian...

Perjalanan mencari cinta, sentiasa tidak pernah berakhir... Saya dah hilang cinta itu baru2 ini... Tapi saya tak pernah luper akan cinta itu... Hati ni dah penat wahai umat manusia... Cukup penat... Tak mampu lagi nak mencari dan dikecewa....

Terasa hendak mati kan saja hati ini... Ya, waktu itu akan hadir.... Saya tidak akan menyesal kerana, aku adalah Fazwan Diza bin Azimuddin... I look back but never turn back... Kalau aku mati tiada pasangan hidup, rasa nya Allah akan memahami hati hamba-Nya ini.... Cinta manusia, penuh dusta.... Parut luka di hati ini hanya Allah saja yang tahu berapa banyak nya... Berapa dalam nya....

Ya, Allah... Sekian...

Wassalamualaikum w.b.t.

No comments: